Content marketing w reklamie leków OTC

with Brak komentarzy

Content marketing w reklamie leków OTC.

Content marketing i reklama leków OTC jak wiele mają ze sobą wspólnego?Leki OTC skrót od over the counter czli właśnie leki bez recepty w przeciwieństwie do leków na receptę – RX, mogą być reklamowane.Ich promocja jest bardzo rozwinięta i obejmuje wszelkie dostępne narzędzia marketingowe: reklamę, marketing internetowy, działania PR. Leki OTC są sprzedawane nie tylko w aptekach ale również na stacjach benzynowych, kioskach, supermarketach, czy sklepach drogeryjnych. Chociaż ustawa pozwala na reklamę takich leków, przepisy zawierają wiele obostrzeń i konkretnych wytycznych, dlatego ze strony klienta – firmy farmaceutycznej, do zespołu zajmującego się promocją danego preparatu często dołącza osoba z działu prawnego i weryfikuje każdy element kampanii.Specjaliści od marketingu, public relations,czy kontent marketingu musza liczyć się, że ich pomysły i wiedza zostanie zatwierdzona przez dział prawny.

Reklama leków a prawo

Firmy farmaceutyczne dbają o to aby powstające kampanie reklamowe były zgodne z prawem. Od 2001 roku działa Stowarzyszenie Polski Związek Producentów Leków bez recepty, który zrzesza producentów preparatów OTC. Stowarzyszenie powołało do życia kodeks Etyki Polskiego Związku Producentów Leków, który reguluje zagadnienia związane z reklamą, promocją i sponsoringiem.

Reklama leków OTC w internecie

Producenci leków OTC wykorzystują cała paletę możliwości reklamowych do promocji swoich produktów. Content marketing i reklama leków OTC to obszar gdzie wykorzystuje się narzędzia takie jak: telewizja, prasa, ulotki, akcje specjalne, konferencje, PR, i oczywiście internet. Interaktywne podejście do marketingu leków OTC pozwala wykorzystać pełne możliwości internetu w informowaniu klientów o nowych preparatach.

Firmy farmaceutyczne zakładają strony www, blogi i konta w mediach społecznościowych, informując grupę docelową o właściwościach preparatów oraz o dolegliwościach mogących stworzyć potencjalne zagrożenie i rozwój choroby. Strony często mają również za zadanie edukowanie i pokazywanie możliwości zadbania o własne zdrowie.

Nietypowy content marketing dla OTC

W firmach medycznych działania reklamowe, PR i content marketing zawsze wychodzą poza schematy. Ulotka i strona www, skierowana do grupy docelowej to często za mało. Konferencje dla lekarzy, akcje społeczne, wystawy czy coraz częściej działania ambientowe to stały wachlarz narzędzi dla preparatów OTC.

 

Zostaw Komentarz