Content marketing a organizacja konkursu
Content marketing w działaniach marketingowych czasem wymaga wiedzy prawnej. Taki przypadek zaistnieje przy organizacji prostego konkursu. Być może pracownik związany np. z działem muzyki na portalu lokalnym lub pracownik hurtowni spożywczej dbający o poziom zamówień w firmie wpadnie na pomysł zorganizowania konkursu i umieszczenie go na stronie www.Taki szybki konkurs z nagrodami dla klientów firmy jest dobry – gdy nie łamiemy prawa.
Konkurs, czy loteria?
Scenariusz zwykle bywa prosty: kup produkt i losuj nagrody. Do wygrania auto, wycieczka na Dominikanę i 5 iPadów. Lub wersja mniej kosztowna jeśli chodzi o nagrody: do wygrania 10 iPadów, 5 karnetów do SPA i 10 książek kucharskich.Losujemy nagrody, sprawdzamy paragony, wysyłamy nagrody dla zwycięzców. Takie konkursy organizują firmy ale również lokalne rozgłośnie lub portale. Często jest to przypadek i nieświadomość organizującego konkurs.Do redakcji dostarczono nagrody a na antenie zabrzmiał komunikat: wśród słuchaczy rozlosujemy nagrody…Intencja organizacji konkursu z nagrodami, który zawiera element losowania nie ma znaczenia
Content marketing a ustawa o grach hazardowych
Elementy charakterystyczne dla loterii ( jest to już samo słowo losujemy) sprawią, że konkurs w ujęciu formalno prawnym stanie się po prostu loterią ze wszelkimi jej konsekwencjami.
Zorganizowanie loterii wymaga zezwolenia a jego brak stanowi naruszanie wymogów ustawy o grach hazardowych i może prowadzić do przykrych konsekwencji prawnych i odpowiedzialności karnoskarbowej.
W chwili użycia słowa „losujemy” idea prostego konkursu się zmienia. Z niewinnego konkursu staje się w loterią promocyjną,która jest regulowana ustawą z 19 listopada 2009 roku o grach hazardowych. Organizacja loterii wymaga zezwolenia udzielanego przez właściwego do miejsca organizacji dyrektora izby celnej. Odpowiedzialność za błędne określenie konkursu i użycie loterii w działaniach promocyjnych obciąża niestety pracodawcę.