Employer branding

with Brak komentarzy

Employer branding czyli budowanie marki

employer branding działania, które mogą potoczyć się same jeśli nie ma nad nimi kontroli.Pytanie brzmi, czy bez tej kontroli potoczą się w odpowiednim kierunku.Czyli takim, którego życzy sobie tego pracodawca.
Cóż do niedawna nikt nie zastanawiał się nad oferowaniem marki pracodawcy pracownikom.Marka „działała” w interesie przedsiębiorcy i służyła klientowi. Czas gdy pracodawca kieruje swoja komunikację w stronę pracowników właśnie nastał.Działania, które firmy planują aby informować aktualnie zatrudnionych oraz poszukiwanych w celu zatrudnienia pracowników to employer branding.

Marketing czy HR?

employer branding to nowy obszar. I nowy specjalista lub dział w firmie,który zajmuje się działaniami z obszaru employer branding.Zwykle jest to dział HR lub dział kadr z utworzonym stanowiskiem dla specjalisty ds. EB.Tak jest a raczej bywa w małych i średnich przedsiębiorstwach.Jednak kreowanie marki i działania brandingowe to domena działu marketingu.W dziale EB powstają nowe strategie, dotyczące nowych obszarów łączących idee marki, firmy i zatrudnionych pracowników.Tworzą nowe spójne spojrzenie na rynek.

Strategia marketingowa a strategia EB

strategia EB łączy w sobie informacje z obszaru HR, marketingu i PR.Często wykorzystuje te same narzędzia:

  • eventy,
  • działania media relations,
  • kampanie w mediach społecznościowych,
  • kampanie informacyjne ATL i BTL
  • SEO
  • SEM

Współpraca między działami: marketingu, HR i EB musi być bardzo ścisła. Powinna mieć też jednego lidera.Kim może być człowiek odpowiedzialny za taki dział lub strategię EB?Doświadczenie mówi, że takiego człowieka – brand managera EB, specjalistę ds. EB najlepiej rekrutować lub powołać z działu marketingu.Wizja spójności marki i zatrudnienia nowych pracowników połączy się z oczekiwaniami związanymi z wizerunkiem w oczach przyszłych pracowników.Rynek pracowników po zmianach i pięć minut przed wejściem na niego ludzi z pokolenia Z wygląda niezwykle różnorodnie.Oczekiwania i sposób myślenia pracowników ukształtowały nowe warunki rynkowe.Podążanie za pracownikiem i jego nową mentalnością jest działaniem pracochłonnym.

Jedna strategia to za mało

w drodze o dobre miejsce na rynku pracodawcy i uwagę pracownika, dział EB podobnie jak dział marketingu i HR będzie działał w sposób spójny, ciągły i przemyślany.Nie ma mowy o przygotowaniu jednej kampanii o naborze pracowników z wyróżnikami marki jako pracodawcy z dobrą ofertą wynagrodzenia, karnetami do klubu fitness i strefy chilaoutowej. To już za mało.Dlatego długofalowa strategia tych działań jest niezbędna.Wiedza specjalistów od HR, psychologów biznesu plus wiedza specjalistów od marketingu oraz wsparcie w postaci użycia odpowiednich narzędzi marketingowych. Strategia połączenia tych działań w jednym wspólnym celu na pewno przyniesie korzyści pracodawcy i zapewni dostęp do wartościowych, lojalnych pracowników.

 

 

 

 

Zostaw Komentarz