Potęga content marketingu

with Brak komentarzy

Rzeczywistość widzę przez Google

Kiedy szukasz informacji na interesujący cię temat zupełnie nieświadomie poddajesz się sugestiom danego medium. Specjaliści od content marketingu potrafią to wykorzystać. Codziennie poszukujesz w Sieci wiedzy na dowolny temat. Wpisujesz w okno wyszukiwarki kilka słów kluczowych i klikasz w przycisk „Szukaj w Google”. W efekcie otrzymujesz listę odnośników do stron internetowych poświęconych tematowi, którego szukasz. Zwykle podążasz za jednym z trzech pierwszych odnośników. Masz wrażenie, że na „górze” znajdziesz najbardziej wiarygodne informacje. Czy tak jest na pewno?

Algorytm PageRank

Który decyduje o kolejności stron w wynikach wyszukiwania, pozwala przewidzieć, że to nie strony najbardziej wiarygodne znajdą się na szczycie wyników wyszukiwania. O pierwszej pozycji decyduje zazwyczaj popularność strony i uwarunkowania techniczne takie jak:

  • słowa występujące w adresie URL,
  • częstotliwość pojawiania się słów kluczowych w tekście,
  • gęstość sieci linków itp,

PageRank to stworzony przez Google algorytm mówiący o jakości stron internetowych. Określa wartość liczbową stron internetowych w skali (0-10). Oceniana jest jakość stron. 0 to najniższa ocena, a 10 – najwyższa. Od 2016 roku dane PageRank przestały być powszechnie widoczne. Tak naprawdę nie ma jednak pewności, czy nie są wciąż wykorzystywane :). W związku ze zmianami, narzędzia SEO stworzyły własne mierniki jakości stron.I tak MOZ posiada DA i PA (Domain Authority i Page Authority), Majestic TF i CF (Trust Flow i Citation Flow), Ahrefs DR i UR (Domain Rating i URL Rating).

Google Adwords

Zupełnie osobnym tematem jest reklama Google Adwords, która w przemyślanej strategii niemało kosztuje. więcej o reklamie Google Adwords pisałam tutaj http://www.prsolution.pl/wp-admin/post.php?post=1044&action=edit AdWords skutecznie kieruje odbiorców na konkretne strony. Tak to nie wartość merytoryczna strony a technika sprawia, że sięgasz po akurat te a nie inne informacje…Przeciętny użytkownik uznaje źródło informacji za wartościowe na podstawie niewystarczających i sugerowanych przesłanek.

Partyzanckie strategie reklamowe

Kolejny często popełniany błąd poznawczy wykorzystują tak zwane partyzanckie strategie reklamowe.
Celem zakładanym przez agencję reklamową jest  skierowanie potencjalnego klienta na stronę www. Cel uznaje się za osiągnięty gdy klient nie zorientuje się, że ma do czynienia z przekazem reklamowym. Wielu ludzi postrzega blogi jako źródło informacji. Blogi i tzw. Landing Peage są jednym z narzędzi wykorzystywanych przez m.in. marketing partyzancki. Cóż wniosek z tego, że jeśli odbiorca nie jest w stanie rozpoznać reklamy, nie jest też w stanie się przed nią obronić. Reklama zatem działa.

Content Marketing w aurze prawdziwości – Wilkipedia

W przypadku Wikipedii odbiorca zakłada, że encyklopedia jest dobrym źródłem wiedzy. Takie założenie jest jak najsłuszniejsze w świecie tekstów drukowanych. Prestiżowe wydawnictwa przyzwyczaiły nas do tego, że encyklopedie zawierają solidnie opracowane i udokumentowane informacje. W przypadku Wikipedii proces publikacji wygląda zupełnie inaczej, a teksty przechodzą zupełnie inny proces selekcji. Zupełnie nowe wymogi stawia się też przed odbiorcą. Jak zauważa David Wein Berger, porównując Wikipedię z Encyklopedia Britannica, podobieństwa są jedynie powierzchowne. Dlatego też nie wykorzystuj tych dwóch źródeł w identyczny sposób. Dla własnego dobra. Klasyczne encyklopedie pozwalają zdobywać wiedzę pasywnie – przeczytać i przyjąć do wiadomości.Wikipedia wymaga aktywności, świadomej oceny treści na podstawie wielu metadanych. Więcej o content marketingu możesz przeczytać w artykule:http://www.prsolution.pl/wp-admin/post.php?post=705&action=edit