SEO – analiza jakościowa i ilościowa

with Brak komentarzy

Co i w jaki sposób o Tobie mówią – SEO i jego możliwości

już samo określenie SEO dla większości brzmi podejrzanie i mocno kojarzy się z informatykiem i jego działalnością.Gdy do SEO dodam jeszcze słowo analiza i rozszerzę o przymiotniki: jakościowa i ilościowa wszystko razem zabrzmi obco i nieciekawie. A przecież jest zupełnie inaczej. Nie ma nic bardziej fascynujacego dla właściciela firmy i marketera. Bo przecież każdy marketer chciałby wiedzieć z czym kojarzą się ludziom produkty lub usługi  jego firmy.Dobrze też byłoby wiedzieć  jak do nich docierają oraz co i jak o nich mówią, prawda?

Po pierwsze komunikacja

komunikacja firmy z klientami na co dzień i z okazji kampanii informacyjnych lub promujących produkt czy usługę stała się podstawą dziłania marketera czy PR-owca.
Warto zatem mieć sprawdzoną, popartą badaniami opinię na temat tego jak firma wygląda w sieci. Jak komunikuje się z klientami i co oni o niej tak naprawdę myślą.
Kampanie,które prowadza firmy, mają różne cele i założenia. Efekty jakie osiągają mogą być zupełnie różne.
Zlecając zadanie zbudowania komunikacji firmyz klientami/odbiorcami do podmitów zewnętrznych (agencji) warto przygotować plan tej komunikacji i podkreślić cele, które chcemy osiągnąć.
Skąd wiadomo, w którym kierunku powinny podążać treści związane z naszą firmą?
Najprostsza wskazówka dla kierunku komunikacji to wykonanie jakościowej i ilościowej analizy treści w mediach społecznościowych i na stronie www.

Analiza ilościowa i jakościowa w SEO

analiza danych ilościowych polega na wykorzystaniu wszelkich dostępnych danych i raportów na temat branży.Analiza treści polega na przeprowadzeniu badania postów, komentarzy, opisów, zdjęć, infografik, plików muzycznych i filmowych.Połączenie tych dwóch metod daje świetny efekt  zbadania opinii internautów na temat marki czy produktu.Analizę sieci definiuje się po prostu jako analizę relacji między obiektami. Jest to pole oparte zarówno na teorii grafów (z gałęzi matematyki), jak i socjologii. Ostatecznym wynikiem analizy sieci jest wykres sieciowy, który wizualnie odwzorowuje relacje istniejące między obiektami. Te zależności można następnie wyrazić matematycznie na podstawie pozycji obiektu na wykresie i liczby relacji, które mają między sobą.

Zostaw Komentarz