Prowadzone projekty –  marketing

projekty prowadziłam na zlecenie lokalnych i ogólnopolskich firm. Różnorodność narzędzi marketingowych pozwala na konstrukcję planu działań dla każdej firmy. Niezależnie od budżetu jakim dysponuje. Czasem sama konsultacja daje ogólny pogląd, w którym kierunku powinny podążać działania. Samodzielne prowadzenie działań jeśli znany jest ich cel to też dobry pomysł. Warto jednak wcześniej przemyśleć co zrobić i na co wykonywane działania mają wpłynąć.

PR internetowy

obejmuje wiele kanałów komunikacji. Można o nim powiedzieć wiele ale zdecydowanie nie ma nic wspólnego z reklamą. Podstawowe działnia e-PR, które służą każdej firmie a zwłaszcza małej i lokalnej to:

  • prowadzenie profili w social mediach
  • informacje dla dziennikarzy
  • budowanie relacji z mediami

Moje portfolio zawiera również prace dla klientów, którzy dopiero rozpoczynają działalność i nie mają budżetu na działania marketingowe. Bardzo zależy mi na pracach dla Fundacji i Stowarzyszeń. Są mi szczególnie bliskie ze względu na cele, w których zawsze najważniejszy jest człowiek. Fundacja Jolanty Górniak  http://www.kobietapewnasiebie.pl dla której prowadziłam konsulting dała mi wiele radości i inspiracji. Zwłaszcza sama właścicielka – Jola Górniak, która jest niezwykle inspirującą osobą. Posiadanie strony internetowej jest już początkiem działania informacyjnego i tu zaczyna się tak naprawdę marketing. Kolejne kroki: chociażby udział w lokalnych akcjach pomogą zadbać o wizerunek i wzbudzić zainteresowanie.

Content marketing

łączy różne narzędzia z obszaru marketingu internetowego. Nie sposób wyobrażić sobie skuteczności działań e-mail marketingowych bez dobrego contentu.

Marketing DBMS czyli marketing baz danych

w mojej opinii, w Polsce wykorzystywany jest na dobre od 2013 roku. Ostatnie pięć lat pozwoliło rozwinąć się wiedzy w tym obszarze. Wiele firm doceniło jasność i przewidywalność tych działań. Marketing baz danych pozwolił też na to, co spędzało sen z powiek wielu właścicieli firm. Działania w obszarze marketingu baz danych są policzalne. Wiadomo co otrzymaliśmy, wiadomo ile wydaliśmy. Marketing baz danych obejmuje takie zagadnienia jaki big data, data driven marketing, sales automation. Wcześniej pisałam już o marketingu danych http://www.prsolution.pl/data-drive-marketing/

Marketing oparty o bazy danych

database marketing to po prostu technika przetwarzania i analizowania informacji o klientach w celu ich zrozumienia i poznania. Nieodłączne elementy marketingu opartego na danych to e-mail marketing, e-PR, digital marketing, content marketing.